کلمه کلیدی را تایپ کنید

پلی اتیلن ها

پلی اتیلن ها

پلی اتیلن ها ؛ پلی اتیلن سنگین و سبک خطی به شرح ذیل می باشد.

پلی اتیلن ها:

ماده ای بدون رنگ و بو ، شفاف و به شکل جامد کریستالی است که کاربردهای متعددی در زمینه های بسته بندی مواد غذایی ، ظروف مواد شیمیایی مایع و جامد ، شوینده ها ، شامپوها ، داروها ، رنگ ، موادآرایشی و روغن موتور و جعبه های نوشابه و میوه ، بشکه ها و مخازن ، انواع فیلم ، انواع کیسه بسته بندی ( مواد غذایی و لبنی ، زباله ، فریزر ) لوله های آب و فاضلاب و لوله های تحت فشار گاز ، وسایل پلاستیکی خانگی ، اسباب بازی ها ،روکش سیم و کابل ، انواع درپوشها و کلاهکها و … دارد.

پلی اتیلن ها

پلی اتیلن سنگین ( HDPE ) :

دارای ساختمان خطی با تعداد کمی شاخه های جانبی می باشد و تحت فرآیندهای فشار پایین و متوسط تولید می گردد زنجیره های مولکولی در این نوع پلیمر فشرده است و همین عامل باعث افزایش دانسیته آن می شود انعطاف پذیری و مقاومت ضربه ای این محصول نسبت به سایر پلی اتیلن ها کمتر است ولی مقاومت آن در برابر مواد شیمیایی و تنشهای شکننده ی محیطی خوب است.

لذا ازاین نوع پلیمر در تولید انواع محصولات تجارتی مانند ظروف نگهدارنده ی سوخت صندلی های مورد استفاده در فضای باز، اسباب بازی ها ، لوله ها و مجراها استفاده می شود.

سبک خطی (LLDPE) :

کمترین دانسیته را بین پلی اتیلن ها داراست و در فشار متوسط و پایین تولید می گردد این پلیمر در مقابل پارگی و سوراخ شدن مقاومت می کند و استحکام و کشش بهتری را نشان می دهد بزرگترین بازار تقاضا در میان گریدهای مختلف پلی اتیلن سبک خطی مربوط به گریدهای فیلم می باشد که کاربرد اصلی آن در بسته بندی مواد غذایی فیلمهای کششی ، کیسه های حمل مواد سنگین و کیسه های زباله است . مهمترین کاربرد پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم می باشد.

منبع : شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس

ارسال نظر

ایمیل شما محفوظ خواهد ماند