کلمه کلیدی را تایپ کنید

بحران مجدد در گروه پلی پروپیلن های نساجی

بحران مجدد در گروه پلی پروپیلن های نساجی

بحران مجدد در گروه پلی پروپیلن های نساجی

هفته ها است که بار دیگر این گروه کالایی با رقابت قیمتی بسیار بالایی معامله می‌شود ، متاسفانه اقدام مشخص و مناسبی در جهت کنترل بازار این محصول انجام نشده است .

بحران مجدد در گروه پلی پروپیلن های نساجی

به گزارش اینپیا ، هفته ها است که بار دیگر این گروه کالایی با رقابت قیمتی بسیار بالایی معامله می‌شود ، متاسفانه اقدام مشخص و مناسبی در جهت کنترل بازار این محصول انجام نشده است . این موضوع به تشدید بحران دامن زده است و تا حدی که در هفته دوم دی ماه رقابت های قیمتی برای گریدهای با MFR6 این گروه به بالای ۲۰ درصد رسیده است . با توجه به کاربرد زیاد این محصولات در صنایع بسته بندی و مصرف بالای آن ها اوضاع را برای مصرف کنندگان این محصولات سخت خواهد کرد .

همانطور که پیشتر اشاره شد بیشترین رقابت قیمتی برای گرید ۰۶۰ به پتروشیمی پلی نار به میزان ۲۶ درصد بوده است . پس از آن L510 پتروشیمی های جم و نوید زرشیمی قرار داشتند که دارای کاربرد و موارد مصرف مشابهی با گرید ۰۶۰ پلی نار هستند . این دو گرید به ترتیب ۲۵ و ۲۴ درصد رقابت قیمتی را تجربه کرد که بسیار شدید می باشد .

البته اوضاع برای گرید های با MFR بالای این گروه هم چندان مناسب نبوده و برای این گریدها هم رقابت قیمتی بین ۱۰ تا ۱۲ درصد صورت پذیرفته است که بسیار زیاد است و انتظار می‌رود بورس کالای ایران و سایر نهادهای لازم تمامی تلاش خود را در جهت کنترل بازار این محصول به کار گیرند .

افزایش عرضه ها در صورت امکان و کنترل طرف تقاضا با ایجاد محدودیت برای ثبت سفارش و یا اعمال سهمیه ماهانه بهین یاب هر مشتری به عنوان سقف ثبت سفارش می‌تواند از اقدامات موثری در جهت کنترل بازار این محصول باشد .

سید جواد موسوی/کارشناس بورس

منبع : اینپیا

ارسال نظر

ایمیل شما محفوظ خواهد ماند